kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
گزارش خبری تحلیلی کیهان

 سایه مرگ روی سر کودکان غزه؛ کودکان این باریکه غذایی برای خوردن ندارند


 
 منابع فلسطینی از وضعیت «فوق بحرانیِ» کودکان فلسطینی در نوار غزه خبر داده و اعلام می‌کنند که در شرایط کنونی ۹۰ درصد از کودکان این باریکه از 
«سوء تغذیه شدید» رنج می‌برند.
صهیونیست‌ها را با صفت «کودک‌کش» می‌شناسند. نشان به آن نشان که طی کمتر از 10 ماهی که جنگ غزه می‌گذرد، چیزی بالغ بر 15 هزار کودک و نوزاد را قتل عام کرده‌اند. وقتی هم با اعتراض‌های جهانی مواجه می‌شوند می‌گویند، اینها نمایش‌های رسانه‌ای حماس است! کار به جایی رسید که با افزایش شمار شهدا به 40 هزار نفر، آنها در دادگاه لاهه به ارتکاب «نسل کشی» و «جنایت جنگی» در غزه متهم و حکم پیگردشان صادر شد. این یعنی در صورت سفر سران این رژیم به هر کشوری، مقامات آن کشور موظف به دستگیری آنها هستند. آمریکا اما به عنوان مهم‌ترین حامی این جنایتکاران برای دهن‌کجی به دادگاه لاهه و وجدان‌های بیدار جهانی، نتانیاهو را به آمریکا دعوت کرد تا او در کنگره حین سخنرانی، مورد تشویق‌ها جنون‌آمیز قرار گیرد.  حالا خبر رسیده است که، صهیونیست‌ها که پشتشان به حمایت‌های آمریکا گرم است کودکان غزه را فقط با موشک و بمب‌های چند تنی نمی‌کُشند. این رژیم شیطانی با محاصره و گرسنگی دادن نیز جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد. در همین رابطه خبرگزاری مهر به نقل از به «فلسطین الیوم» نوشت، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که بیش از یک پنجم ساکنان غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند. این سازمان اشاره کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به ایجاد مانع بر سر راه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ادامه می‌دهد. هلال احمر فلسطین همچنین تأکید کرد که ۹۰ درصد کودکان فلسطینی در غزه از فقر شدید غذایی رنج می‌برند. پیش از این تصاویر زیادی از حمله صهیونیست‌ها به خودروهای حامل غذا و دارو برای ساکنان غزه منتشر شده است.
ادامه جنایات
ایرنا نیز دیروز به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت و زخمی شدن ۳۰۷ فلسطینی دیگر «در حملات ۲۴ ساعت گذشته» ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و افزایش شمار شهدا به ۳۹ هزار و ۳۲۴ نفر خبر داد. اگر چه آمار واقعی شهدا بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام است چرا که بنابر اعلام منابع گوناگون اجساد هزاران فلسطینی هنوز زیر آوارها قرار دارد.
آن طور که ایرنا به نقل از شبکه خبری «الجزیره» نوشته است، در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین که در دویست و نود و ششمین روز جنگ منتشر شده، آمده است: «ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه جنایت در نوار غزه شد که ۶۶ شهید و ۲۴۱ زخمی در پی داشت...» این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان هلال احمر فلسطین دیروز هشدار داد که در نتیجه تداوم سیاست قحطی در نوار غزه، جان هزاران بیمار، کودک و غیرنظامی در این منطقه در خطر است. 
انتقام
تحولات غزه صرفاً به کودک‌کشی صهیونیست‌ها محدود نمانده و جوانان مسلح فلسطینی نیز همچنان در حال تلفات گیری‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده مبارزان مقاومت فلسطین دیروز علاوه‌بر موشکباران «سدیروت» و شهرک‌های اطراف غزه، به مرکز تجمع اشغالگران نیز در محور «نتساریم» حمله کردند. همین «ادامه حملات» مهم‌ترین دلیل بر این است که صهیونیست‌ها جز کشتار غیر نظامیان و بمباران مساجد و بیمارستان‌ها و کلیساها، به هیچ هدف قابل افتخاری دست نیافته‌اند، چون مهم‌ترین هدف اعلامیِ این رژیم از حمله به غزه، ریشه‌کن کردن حماس و توقف حملات موشکی از غزه بود. مهر در این باره به نقل از فلسطین الیوم نوشت، سرایا القدس شاخه نظامی اعلام کرد که سدیروت و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را موشکباران کرده است... نیروهای ما با خمپاره و موشک ۱۰۷ نظامیان و جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی را در ابو عریبان در محور نتساریم زیر آتش گرفتند. ازسوی دیگر گردان‌های قسام اتاق فرماندهی نظامیان دشمن صهیونیست را در محور نتساریم با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوح هدف قرار دادند. قسام در عملیاتی دیگر نظامیان اشغالگر را در محوطه دانشگاه غزه در جنوب این شهر با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین در هم کوبید. این درحالی است که پیش از این منابع عبری زبان از حادثه امنیتی سخت برای نظامیان اشغالگر در خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. این منابع تأکید کردند که بالگردهای صهیونیستی برای جابه‌جایی کشته‌ها و مجروحان صهیونیست در شرق رفح به زمین نشستند.